from dublin with luv

By: norhafiza mohammad

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Monday, 13-Jul-2009 05:25 Email | Share | Bookmark
puding & sambal ayam

last week try wat puding...tp setelah berzaman tak godeh puding/agar2 guna agar2 tali tu,mak aih punya lah susah nak agak terkeras ler terlembik ler...payah tul ler...klu kat m'sia kan senang guna agar2 serbuk...curah aje la bape sudu nak pakai kita try wat puding susu & puding roti marble (ni cilok dr si hana kat jepun tu) tp nya terlembik skit,rasa dah sedap,len kali leh ler lebihkan agar2 pastu buat ler lauk kegemaran kita & en asben apa lagi klu bukan sambal sambal ayam nih makan ngan nasi biasa ok takpun ngan nasi lemak pun sodapppp ni original resepi mak kita ler





Resepi Sambal Ayam Che Nah :
Bahan2 :
1 ekor ayam
3 biji bawang besar
lada kering (ikut suka nak pedas tahap mana )
1/2 cawan air asam jawa
skit kicap pekat
garam & gula
1 senduk minyak masak
Cara Membuatnya :
Blend lada kering & bawang besar. Panaskan minyak, tumis bahan blend sampai lada masak,masukkan ayam gaul rata & biarkan hingga separuh masak. Masuk air asam jawa,kicap pekat,garam & gula. Rasa semua dah sesedap rasa & gaul2 lagi ayam & bila dah kering sikit siap untuk disantap


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net