from dublin with luv

By: norhafiza mohammad

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Monday, 1-Sep-2008 10:00 Email | Share | Bookmark
Selamat Menjalani Ibadah Puasa

Tq yer k.rinz (http://rinzura.fotopages.com/) bagi award cute nih kat kiter...ensem & cute ajek pakai kain pelikat selamat berpuasa juga buat k.rinz & rakan2 yang lain...ari nih malaysia dah sambut puasa kan...pakistan lum lagik...mayb hari rabu baru puasa



bagaimana yer sambutan bulan puasa di pakistan?? mungkin itu ler yg kengkawan lain dok pkir memandangkan pakistan nih memanjang tak aman
pada kita yg dah sambut puasa 5kali kat sni, suasana puasa di sini lebih meriah berbanding di malaysia bukan ler menidakkan tanah tumpah darahku itu tidak meriah (ampunnn yer rakyat malaysia sekelian) tapi kat sni bulan puasa mmg suasananya lebih aman damai,tenang & waktu malam yang paling seronok....masuk maghrib tu sampai ke subuh masjid & surau2 kat sni tak lekang dari mengaji & mengalunkan ayat2 Quran, tu yang buat kita rasa sebak & sejuk hati sepanjang bulan puasa di sni. lepas tu kat sni bila bulan puasa kita boleh nampak kat tepi2 jalan tu,biasanya sejam sebelum berbuka akan ada sebuah lori yang bawa roti & nasi briyani untuk disedekah kat orang2 miskin. sni kan ramai orang miskin,kesian sesangat sampai berpuluh2 orang yang akan beratur menunggu makanan tu & biasanya bukan sebiji lori ajer, kalau ptg2 tu blh nampak 5-6biji lori yang nak sedekahkan makanan. masa puasa ni lar orang kaya pakistan mmg suka sedekah makanan.
kat sni pun ada juga bazar ramadhan,tapi apa ler yang tekakku leh telan tak larat nak makan samosa ari2 & mcm biasa lar kan, dessert nya semua manis2 & mmg tak kena dgn tekak org kiter, yang blh dimakan cuma kulfi faluda (ni kira cam aiskrim) samosa (ni ganti karipap lar yer) pakora (ni mcm cekodok tapi letak dal & sayuran) & kebanyakan makanan kat sni mana yang digoreng semuanya masin tahap 9/10 pastu dessert lak manis gler tahap 9.5/10 jadinya mmg orang kiter yang duduk kat sni,dalam paksa rela kena ler uli karipap,buah melaka apa2 jer lar semua kena buat sendiri...tang makan mmg takleh nk lawan malaysia nyer bazar ramadhan ler


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net